Odia Spot News | ଓଡିଆ ସ୍ପଟ୍ ନ୍ୟୁଜ୍
banner

ବିଶେଷ

ମୁଖ୍ୟ ଖବର

    ଖାଉଛନ୍ତି କି ସୋୟାବଡ଼ି ? ଜାଣନ୍ତୁ ଫାଇଦା

    Share on :
    ajab-Image
    Date: Oct 6, 2022    Views: 2613

    ଭୁବନେଶ୍ୱର: ଯଦି ଶରୀରରେ ଭିଟାମିନ୍‌ ଏବଂ ମିନେରାଲ୍ସ କମ୍‌ ହୁଏ ତେବେ ଏହାର ପ୍ରଭାବ ଇମ୍ୟୁନିଟୀ ଉପରେ ମଧ୍ୟ ପଡିଥାଏ। ଇମ୍ୟୁନିଟୀ ଯଦି ଦୁର୍ବଳ ହୁଏ ତେବେ କୌଣସି ବି ସଂକ୍ରମଣ ବହୁତ ଜଲଦି ପ୍ରଭାବିତ କରିଥାଏ। ଏମିତିରେ ଶରୀରକୁ ମଜବୁତ ରଖିବା ପାଇଁ ଭିଟାମିନ୍‌ ସହିତ ପ୍ରୋଟୀନ ମଧ୍ୟ ଜରୁରୀ। ପ୍ରୋଟୀନ୍‌ ଡ୍ୟାମେଜ୍‌ ସେଲ୍ସକୁ ରିପାୟର କରିବାରେ ବହୁତ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥାଏ। କରୋନା ପରେ ଜଲଦି ରିକଭରୀ ପାଇଁ ଡାକ୍ତର ପ୍ରେଟୀନରେ ଭରପୂର ଖାଦ୍ୟକୁ ଡାଏଟରେ ସାମିଲ କରିବାକୁ ପରାମର୍ଶ ଦିଅନ୍ତି। ତେବେ ସୋୟାବିନରେ ପ୍ରଚୁର ମାତ୍ରାରେ ପ୍ରୋଟିନ ବା ପୋଷକ ତତ୍ତ୍ୱ ଭରୂପର ରହିଛି।

    ସୋୟାବିନରେ ଥିବା ପୁଷ୍ଟିକର ଖାଦ୍ୟ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ପାଇଁ ଅତ୍ୟନ୍ତ ଲାଭଦାୟକ ଅଟେ । ସୋୟାବିନରେ ପ୍ରୋଟିନ୍, ଫାଇବର ଏବଂ ଓମେଗା -୩ ଭରପୂର ମାତ୍ରାରେ ରହିଛି । ଏହି ପୋଷକ ତତ୍ତ୍ୱ ହୃଦୟକୁ ସୁସ୍ଥ ରଖିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିବା ସହିତ ସୋୟାବିନର ରୋଗ ପ୍ରତିରୋଧକ ଶକ୍ତି ବୃଦ୍ଧିରେ ପ୍ରଭାବଶାଳୀ ହୋଇଥାଏ । ଯଦି ଆପଣ ହୃଦରୋଗରୁ ଦୂରେଇ ରହିବାକୁ ଚାହୁଁଛନ୍ତି ଏବଂ ଆପଣଙ୍କ ରୋଗ ପ୍ରତିରୋଧକ ଶକ୍ତି ବଢ଼ାଇବାକୁ ଚାହୁଁଛନ୍ତି ତେବେ ଆପଣ ନିଜର ଦୈନନ୍ଦିନ ଜଳଖିଆରେ ସୋୟା ନଗେଟସ୍, ସୋୟା ମିଲ୍କ, ସୋୟା ବାଦାମ ନେଇପାରିବେ ।

    ଶାକାହାରୀ ଖାଦ୍ୟରେ ସୋୟାବିନ୍ ସର୍ବାଧିକ ପ୍ରୋଟିନ ରହିଛି । ସୋୟାବିନ୍ ଶରୀରରେ ଖରାପ କୋଲେଷ୍ଟ୍ରୋଲକୁ ଶେଷ କରି ଭଲ କୋଲେଷ୍ଟ୍ରୋଲ ବଢ଼ାଇବାରେ ସହାୟକ ହୋଇଥାଏ । ସୋୟାବିନରେ ଆର୍ଜିନାଇନ୍ ଆମିନୋ ଏସିଡ୍ ଏବଂ ଆଇସୋଫ୍ଲୋଭୋନ୍ ଥାଏ ଯାହା ରକ୍ତଚାପକୁ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥାଏ । ସୋୟାବିନ୍ ଖାଇବା ଦ୍ୱାରା ହୃଦରୋଗ ଆଶଙ୍କା ମଧ୍ୟ କମ୍ ହୋଇଥାଏ ।

    ସୋୟାବିନରେ ଥିବା ପ୍ରୋଟିନ୍, ଆଣ୍ଟିଅକ୍ସିଡାଣ୍ଟ ଏବଂ ଫାଇବର ରୋଗ ପ୍ରତିରୋଧକ ଶକ୍ତି ବୃଦ୍ଧିରେ ପ୍ରଭାବଶାଳୀ । କରୋନା ସମୟରେ, FSSAI ଖାଦ୍ୟରେ ସୋୟା ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ କରିବାକୁ ପରାମର୍ଶ ଦେଇଥିଲା । ସୋୟା ଖାଦ୍ୟ ଖାଇବା ଦ୍ୱାରା ଆମର ରୋଗ ପ୍ରତିରୋଧକ ଶକ୍ତି ବୃଦ୍ଧି ପାଇଥାଏ । ଜ୍ୱର, ଥଣ୍ଡା ଏବଂ ଥଣ୍ଡା ଭଳି ସମସ୍ୟା ସହଜରେ ଧରାଯାଏ ନାହିଁ ।

    ସୋୟାବିନର ଫାଇଦା
    - ସୋୟାବିନ୍‌ ପ୍ରୋଟୀନ୍‌ ଏବଂ ଫାଇବରର ବହୁତ ଭଲ ମାଧ୍ୟମ।
    - ଓମେଗା-୩ ଫ୍ୟାଟି ଏସିଡର ଅଭାବକୁ ଦୂର କରିବା ପାଇଁ ସୋୟାବିନ୍‌ ଏକଦମ୍‌ ବେଷ୍ଟ।
    - ଲାକଟ୍ସ ଏବଂ ଗ୍ଲୁଟ ଫ୍ରୀ ପ୍ରୋଟୀନ୍‌ ହେଉଛି ସୋୟାବିନ୍‌।
    - ସୋୟାବିନରେ ସାଚୁରେଟେଡ ଫ୍ୟାଟ ବହୁତ କମ୍‌ ରହିଥାଏ।

    Maximum 500 characters

    ବିଶେଷ View all

    Find Us on Facebook